Besökstips: Harrods

Hej bloggen!

När jag ändå inte har någon som helst motivitation till att plugga tänkte jag att jag kunde berätta lite om ett hett besökstips i London :) Och då pratar jag om ett väldigt berömt varuhus i Knightsbridge, London vid namn Harrods.

Det är ett av de största varuhusen i världen med sina 92 000 m² säljyta och hela 230 avdelningar. Varuhuset är väldigt exklusivt och erbjuder det mesta i shopping-väg. Allt från häftiga accesoarer till det modernaste i klädvärlden och utsökt mat. Med andra ord passar affären alla, oavsett vad man är ute efter att handla eller se på. Förr i tiden kunde man t.om. köpa hundvalpar och andra husdjur i affären, men efter vad jag förstått kan man inte göra det längre.  

Affären har dagligen 35 000 besökare, men under "Rea-tiderna" kan besöksantalet vara uppe i 300 000!!! Det är mer människor än vad det bor i hela Norrköping, snacka om hektiskt shopping....




Harrods är ett självklart besökstopp för oss i London. Oavsett om vi går dit för att handla eller inte är det ett minne för livet som sent kommer att glömmas. Själv kommer jag aldrig glömma när jag så många gånger som barn sprang omkring på Harrods paradisvåning, leksaksavdelningen.

Det var allt för mig :)
/ Emily

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0