"Du får inte åka till London"

Hej på er GIL läsare! Jag känner att jag kanske borde stå för det första inlägget, då det var pga mig/mitt id-kort som dramatiken på Stockholm Skavstas flygplats skapades. Jag vill börja med att berätta en sak, ÅK INTE TILL LONDON/ENGLAND PÅ ETT ID-KORT. Jag gjorde det, och det gick inget vidare. Såhär gick det till:

Vi står i pass kontrollen, planet går om ungefär 20minuter. Jag lämnade fram mitt pass, och hon säger:
"du kan inte åka till London på det här".
Jag försöker övertyga henne om att det går, för jag "har ju faktiskt åkt till Spanien och Grekland på det där", men hon ger sig inte. "England har andra lagar" säger hon, så jag får rusa bort till polisstationen på andra sidan vägen för att göra ett provisoriskt pass. Väl på polisstationen så har polismannens system hängt sig, vilket betyder att detta kan dröja! Med paniken i kroppen och alla tusen tankar som snurra så var det inte mycket som föll på plats. Jessica var med mig, och det tackar jag gudarna för, jag hade aldrig klarat av det där ensam! Tillslut fick jag mitt provisoriska pass och vi sprang, verkligen sprang, till flyget. Vi hann med det på sekunden! :D Så planet lyfte mot London, och vi hade ingen aning om hur kul denna resa skulle bli.. Här avrundar jag, och låter någon annan kär GIL medlem ta över :)




Kram på er! /Nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0