Från flygplatsen (Stansted) till vandrarhemmet (Bayswater)

I tidigare inlägg har ni ju läst om vad som hände Lian. Så glöm inte att kolla upp saker och ting i säkerthetsskull innan ni åker iväg någonstans. Att "räkna med saker" eftersom det har varit så innan och på andra ställen funkar inte alltid. Så om ni inte vill råka ut för liknande saker- dubbelkolla alltid!

Flygresan tog lite längre än två timmar. Eftersom vi vaknade runt 5 tiden (lörd 23/1) så var alla trötta, och några av oss sov hela resan (jag var en av dem.)
Vi var framme på Stansted flygplats runt 12.30 och det första vi gjorde (förutom att hämta väskorna såklart) var att gå på toa och därefter äta oss mätta! Eftersom Burger King inte finns i Norrköping så passade vi på att äta där. Alla beställde stora menyer och när vi hade ätit klart gick vi ner till bussarna och ställde och i ledet till Liverpool Street. Ledet var väldigt långt eftersom alla tåg var inställda, så vi fick stå i kö i ca 90 minuter. Bussresan tog ungefär en timme och bussbiljetterna hade vi köpt på Skavsta (tur och retur £14.)

Väl framme på Liverpool Street började vi fotografera direkt. Alla var ju så uppspelta över hur sjukt häftigt och stort London är. Dessutom ser alla människor så olika ut där. Vissa gick runt i bara en t-shirt, andra med leopard uggs med en guld jacka till! Det var det som var fasinerande att tänka på- människor i storstäder bryr sig mycket mindre om vad andra tycker och tänker om deras klädstil. I Norrköping går de flesta runt i Gina Tricot eller Monki kläder, och de flesta ser likadana ut- mer eller mindre. Sedan får jag inte glömma att nämna vädret- det var sjukt skönt! Deras vinter är ungefär som vår höst, så dagen efter gick vissa av oss runt med skinnjackor. Vi hade turen med oss att vi slapp regn också, alla dagar utom en.

Sedan var det dags att ta tunnelbanan till Queensway (där vi skulle bo) -och det var inte alls långt. Det som var ännu skönare var att vårt vandrarhem låg precis vid tunnelbanan, så vi slapp gå runt och släpa på våra väskor!

Utanför vandrarhemmet-
Utsidan såg ut som på bilderna vi hade sett innan vi åkte.

Inne på vandrarhemmet-
Vi betalade £5 var för 3 nycklar vi fick. När vi checkade ut så fick vi tillbaka pengara. När vi betalat, fått kvitto och nycklar så gick vi upp till vårt rum. Och om vi säger såhär: rummet var nästan mindre än mitt rum hemma! Vi skrattade när vi kom in på rummet. Vi fick knappt plats. Det fanns tre våningssängar, ett klädskåp, ett "säkerhetsskåp" (som vi inte använde), ett mindre skåp och sen ett badrum. Badrummet var nog värst. Det gick inte att få ljummet vatten utan det var brännande hett eller iskallt, så vi försökte ta lite av varje - när vi tvättade händerna. Duschen funkade bättre, men strålen var inte så stark och man var tvungen att stå nära intill väggen för att kunna duscha ordentligt. Jag kanske låter negativ, och det är inte meningen. Det var så det var och såg ut och med det vill jag ha sagt att ni aldrig ska låta er luras av bilder och information- speciellt när något är extra billigt.

Jag ska inte ljuga. Vi gnällde lite först. Därefter bestämde vi oss för att "det inte gjorde något." Syftet var ju ändå att klara sig på en låg budget och vandrarhemmet kostade inte mycket alls. Så efter det såg vi bara framåt. Vi packade upp, bäddade våra sängar och därefter gick vi till Spar och köpte vatten. Efter det startade våra äventyr-och Oxford Street var där vi började.. ;)